Philips QC5010

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips QC5010 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,1

Patricia74 06-06-2011
Geschreven voor: Philips QC5010

Geen fijne tondeuse, heb een andere aangeschaft (Wahl).
De haren blijven onder de opzetkam zitten, je moet hem constant schoon maken.
Je moet een paar keer over hetzelfde stukje haar voordat je alles gelijk hebt.
Niet kopen, zonde van het geld. Een echte tegenvaller dus, had wel wat meer verwacht van Philips.

Marco Maas 30-04-2011
Geschreven voor: Philips QC5010

Ik had hiervoor een oplaadbate philips en die beviel prima maar na een paar jaar is de accu af en wilde ik er eentje zonder accu dus ik kocht weer een philips. Spijt dat ik hem toen niet direct hebt terug gebracht want het ding functioneert gewoon niet, hij scheert zeer slecht, je moet 10 keer over dezelfde plek heen om het haar eraf te krijgen, soms lukt het bijna helemaal niet. Ondanks dat het apparaat nog prima in staat is gooi ik hem maar weg en koop ik een wahl. Jammer, Philips is niet meer wat het vroeger was.

jan-gerard 03-03-2011
Geschreven voor: Philips QC5010

Ergernis in het gebruik. Alle haren blijven in de kam vastzitten. Haar wordt niet voldoende afschoren noch bij dik,noch bij dun haar.Apparaat voldoet niet aan wat het moet kunnen.

Bram11 08-12-2010
Geschreven voor: Philips QC5010

Volkomen waardeloos apparaat. Onvoorstelbaar dat zo'n k..??! apparaat in massa wordt geproduceerd. Dunne haren kan hij niet aan. Na elke scheerbeweging moet je de kop schoonmaken omdat hij dan geen nieuwe haren kan scheren. Hij duwt ze gewoon weg. Na 4 keer getob, hebben we hem gewoon weggegooid en weer een Prinsess gekocht. Prima tevreden.

philmarlowe 26-11-2010
Geschreven voor: Philips QC5010

Problemen met het vastzetten van de haarlengte.
Opzetstuk schiet steeds in kortste stand.

De tondeuse is kwalitatief slecht.
Binnen een jaar zijn delen van de opzetkam afgebroken.
Na iets meer dan een jaar blijkt aan de binnenkant een plastic nokje afgebroken waardoor de mesjes aan 1 kant los komen te zitten. Na opening bleek zich ook veel haar op te hopen in de behuizing.
Goedkope plastic rommel: rijp voor de prullenbak.

ed2004 06-09-2010
Geschreven voor: Philips QC5010

Prima apperaat, heb het al bijna 7 jaar en mijn vrouw doet mij gemiddeld een keer of 20 per jaar mijn hoofd mee scheren, en het bolt nog als nieuw messen zijn nog scherp en recht wat ook belangrijk is.
eeen echte aanrader ik wil nooit geen ander type meer.

UTR030 12-11-2008
Geschreven voor: Philips QC5010

Had eerst het type wat kon opladen (ik meen de QC5050) maar na het afbreken van 1 van de plastic kammetjes is een nieuwe bestellen geen optie! Dat losse plastic kammetje kost namelijk via Philips zelf zo'n 15,- a 20,- euro, belachelijk... Daarom i.p.v. dat kammetje maar de QC5010 gekocht die hetzelfde is als de QC5050 alleen dus zonder oplaadfunctie.

Modelletje bevalt weer prima. Je kunt hem niet 'locken' maar dat is m.i. ook niet nodig aangezien de draaiknop onderaan ook echt niet kan verschuiven als je aan het scheren bent! Wel zou een lockknop handig zijn als je op reis gaat. Bij de niet-oplaadbare valt het mee maar als je een oplaadbare hebt is het vervelend als hij in je koffer aangaat en je daardoor de douane amper doorkomt omdat ze denken dat je 1 of ander exotisch beest of een bommetje in je koffer herbergt. Verder zijn sommige stukken bij het oor lastiger te bereiken doordat de scheerkop nogal breed is. Dit is wel jammer maar verder gewoon een prima aankoop... zeker i.v.t. de aanschafprijs!

Evert C 01-07-2008
Geschreven voor: Philips QC5010

Zeker geen aanrader, vanwege het slechte resultaat.

Mijn ervaring:

positief
-een mooi vormgegeven apparaat
-goedkoop

negatief
-het resultaat is slecht. Dit komt doordat de tanden in verticale richting veel te flexibel zijn en buigen al met een kleine kracht. Ter indicatie: op de hoogste stand kan ik met 1 vinger de tanden ca 1 cm indrukken. Een egaal scheerresultaat is in mijn ogen met deze tondeuse onmogelijk: het haar bobbelt en golft.
-De afgeschoren haren hopen zich op onder de tanden. Om de zoveel tijd moet ik stoppen met scheren, de kam omhoog draaien, de haren verwijderen en weer doorgaan.

Ramon73 23-06-2007
Geschreven voor: Philips QC5010

Een hele aardige tondeuse en in iedergeval een hele verbetering ten opzichten van m`n vorige.
Echter, de verstelling is niet goed vast te zetten.
Het terugplaatsen van de kam in de tondeuse is een bepaalde handigheid voor nodig.
En nu begint de kam zelf haarscheurtjes te vertonen.
Een van de tanden is al afgebroken en de rest staat op het punt om te gaan afbreken.
Kortom, na ruim een jaar gebruikt te hebben kan ie de vuilnisbak in :-(
De constructie van de kam en de lengte van de tanden zorgde ervoor dat dit nooit lang goed kon gaan.

Tommy2007 04-05-2007

NIET KOPEN !!
het instel systeem voor de haarlengte kan je niet vastzetten, dit doe je dmv het onderste deel v/d tondeuse te draaien op de juiste haarlengte.
echter deze is zo lam dat bij het gebruik de tondeuse dus spontaan op de kortste lengte terugvalt, waardoor het dus mij 2x is overkomen dat ik een hap eruit schep..
vandaag het ding dus keihard tegen de muur gegooid uit ergernis..en kan me niet voorstellen dat zon onding op de markt wordt gebracht.

Jos11 28-02-2007
Geschreven voor: Philips QC5010

Een onding! Ik heb wat dikker haar, en het ding vreet zich gewoon vast. Zoals al eerder vermeld een veel te licht motortje. Het doet gewoon zeer.

Verder een zeer onregelmatig resultaat, trekt dikke banen over het hoofd. Een dikke onvoldoende dus! Ik ruil hem om.

Pakkendu 24-02-2007
Geschreven voor: Philips QC5010

Goede tondeuse! Paar keer gebruikt en stelt zeker niet teleur!

Hiervoor de Princess 535416 in gebruik, maar deze klaarde de klus niet. Bleef hangen in het haar en maakte na een paar keer een raar geluid..

De Philips glijdt soepel door de haardos. Moet wel regelmatig uitgeschudt worden om de haartjes achter het opzetstuk weg te krijgen.

Del Pierro 18-10-2006

Wat een drama ding.
20 x over hetzelfde stuk haar halen om er ueberhaupt
iets af te krijgen, en dit al vanaf het begin.
Over het locksysteem van de tondeusestand
is ook niet over nagedacht
irritatie ten top. enige opbergplaats is de vuilnisbak.

heny 08-09-2006

Mijn vorige was een pricess 5409 is op de grond gevallen en stuk, nu een
philips en deze ligt fijner in de hand, alleen jammer dat die niet snoerloos
is. verder haalt die het haar prima van je hoofd, als je veel in 1 keer doet
had mijn vorige probleemen mee, maar deze niet kan het makkelijk aan. gebruik
hem zonder hulp stuk, haal het haar zo kort mogelijk eraf. bevalt me prima

vanbuuren1969 28-11-2005
Geschreven voor: Philips QC5010

Ik kom al jaren niet meer bij de kapper. Dit is inmiddels mijn derde tondeuse
en de eerste Philips. Tot nu toe geen spijt. De vorige tondeuse (een merk
onbekend van een aanbieding uit een krantje) deed het een stuk minder. Mijn
vrouw moest veel trekken en duwen (auw) om een goed resultaat te krijgen. Deze
loopt zo soepel dat ik het zelf kan doen! Ook de schaar voldoet uitstekend,
zolang je er alleen haar mee knipt! Opletten: Een keer papier knippen met zo'n
schaar en je schaar is niet scherp genoeg meer.

Ik scheer altijd alles op dezelfde lengte en heb dus niet veel mogelijkheden
nodig. Het apparaat is makkelijk schoon te houden. Over degelijkheid op lange
termijn kan ik nog niets concreets zeggen. Na een val van een stoel op de grond
doet ie het nog prima.